BUSH...Firaun zaman ini !



Gempar juga apabila George W. Bush yang dulunya angkuh dipersada kuasa sebagai Presiden Amerika Syarikat dan tiada siapa yang berani mendongak muka dihadapannya , kini dihina dihadapan ramai apabila ada seorang wartawan melemparkan kasut ke arahnya.

Dilempar dengan kasut adalah satu keadaan yang sungguh hina berbanding batu . Walaupun kesan dilontarkan kasut ini tidaklah sakit berbanding terkena balingan batu , tetapi ia sangat menyakitkan hati dan menjatuhkan air muka . Sungguh memalukan !

Saya hanya boleh kata : Padan muka kau Bush ! Dasar jahat dan zalimnya selama ini hanya meninggalkan tunas dendam kesumat yang sangat mendalam dalam jiwa setiap orang .

Lihatlah bagaimana seorang wartawan yang biasanya sabar dan cool dengan pelbagai situasi demi tugasnya untuk mendapatkan berita dan liputan tiba - tiba bertindak nekad dan orang yang dilontar itu bukan sembarangan manusia . Ia adalah Firaun zaman ini !

Saya jangka tiada orang berani nak sanggah George Bush di atas muka bumi ini , apatah lagi membalingnya dengan kasut terpakai . Nyata jangkaan saya sangat tidak benar . Kini George Bush dihina sedemikian rupa .















Saya ambil kesempatan untuk memperingatkan agar pemimpin negara kita Malaysia hari ini jangan lupa diri dengan gah kuasa dan pengaruh yang ada pada hai ini sehingga sesuka hati menzalimi orang lain . Tangkap dan sumbat orang ke dalam penjara tanpa bicara , letupkan orang yang tidak berdaya , rasuah dan menggelapkan wang rakyat dengar kadar yang sangat luar biasa banyaknya , kerana : Suatu hari nanti , tidak mustahil kasut buruk itu akan naik ke kepala kalian pula .

Cuma saya sedang menanti , siapa yang akan melontarkannya ?
0 ulasan:
/

sahabat